Karta projektu

Kategoria projektu:

Strategie i programy rozwoju,Ekspertyzy i prace badawcze,

Tytuł projektu:

Śródokresowa ewaluacja programu wzmocnienia jakości nauczania w szkołach w Argentynie

Kraj:

Argentyna

Zleceniodawca:

Komisja Europejska

Beneficjent:

Rząd Argentyny

Opis projektu:

Projekt wzmocnienia jakości nauczania w szkołach w ramach Zintegrowanego Porozumienia dla Równych Szans w Kształceniu (FOPIIE) Nº ALA/2005/17541, wspierany jest przez rząd Argentyny, Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Nauki oraz Technologii Narodowej oraz obecne Ministerstwo Edukacji Narodowej. Zważywszy, że rozwój jakości edukacji w szkołach, do których uczęszcza część społeczeństwa o większym stopniu społecznej wrażliwości, stanowi centralny element strategii sektora, który realizuje Unia Europejska poprzez Delegaturę Komisji Europejskiej w Republice Argentyny. Z definicji wspólnotowej współpracy w dziedzinie edukacji, jest to podstawowe narzędzie do walki z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Projekt wzmocnienia jakości nauczania w szkołach w ramach Zintegrowanego Porozumienia dla Równych Szans w Kształceniu (FOPIIE) Nº ALA/2005/17541, wspierany jest przez rząd Argentyny, Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Nauki oraz Technologii Narodowej oraz obecne Ministerstwo Edukacji Narodowej. Zważywszy, że rozwój jakości edukacji w szkołach, do których uczęszcza część społeczeństwa o większym stopniu społecznej wrażliwości, stanowi centralny element strategii sektora, który realizuje Unia Europejska poprzez Delegaturę Komisji Europejskiej w Republice Argentyny. Z definicji wspólnotowej współpracy w dziedzinie edukacji, jest to podstawowe narzędzie do walki z ubóstwem i wykluczeniem społecznym Ponadto, w ramach polityk sektorowych, wprowadzone zostały zróżnicowane programy o dużym zasięgu i wpływach, wśród których wyróżnia się Zintegrowany Program Porozumienia dla Równych Szans w Kształceniu ukierunkowany na wprowadzenie modelu strategii wzmacniającej miejskie instytucje edukacyjne pierwszego oraz drugiego poziomu, które zajmują się edukacją najmniej wykształconej części społeczeństwa, w sytuacji większej społecznej luki na terenie całego kraju. Ponadto, w ramach polityk sektorowych, wprowadzone zostały zróżnicowane programy o dużym zasięgu i wpływach, wśród których wyróżnia się Zintegrowany Program Porozumienia dla Równych Szans w Kształceniu zorientowany na wprowadzenie modelu oraz strategii wzmocnienia miejskich instytucji edukacyjnych poziomu 1 oraz 2 EGB/Podstawowy zajmujących się edukacją najmniej wyedukowanej części społeczeństwa, w sytuacji większej podatności na społeczną krzywdę, na terenie całego kraju. Wersja pierwotna: Projekt Pedagogicznego Wzmocnienia w ramach Zintegrowanego Porozumienia Edukacyjne Równouprawnienie (FOPIIE) Nº ALA/2005/17541, wspierany był przez władze rządu Argentyny, Ministerstwo Edukacji, Nauki oraz Technologii Narodowej oraz obecne Ministerstwo Edukacji Narodowej, uznając że rozwój jakości edukacji w szkołach do których uczęszcza część społeczności o większym stopniu społecznej wrażliwości, stanowi centralny element strategii sektora dla Unii Europejskiej, realizowanej przez Delegację Komisji Europejskiej w Republice Argentyny, która została wyznaczona do wspólnotowej współpracy w dziedzinie edukacji, jako fundamentalne narzędzie w zwalczaniu ubóstwa oraz społecznego wykluczenia. Ponadto, w ramach polityk sektorowych, wprowadzone zostały zróżnicowane programy edukacyjne, w celu zwiększenia zasięgu oraz wpływu, integralnego Programu Edukacyjne Równouprawnie (PIIE), który zorientowany jest na wprowadzenie modelu oraz strategii wzmocnienia miejskich instytucji edukacyjnych poziomu 1 oraz 2 EGB/Podstawowy, który zajmuje się infantylną częścią społeczeństwa, będącej w sytuacji większej podatności na społeczną krzywdę, na terenie całego kraju.

Data rozpoczęcia: 2009-04-01

Data zakończenia: 2009-08-31