Karta projektu

Kategoria projektu:

Szkolenia i rozwój kadr,Strategie i programy rozwoju,

Tytuł projektu:

Wzmocnienie potencjału zasobów ludzkich Dyrekcji Szkolnictwa Zawodowego w Jordanii

Kraj:

Jordania

Zleceniodawca:

Królestwo Jordanii

Beneficjent:

Ministerstwo Edukacji

Opis projektu:

Nowa wizja i zintegrowana strategia narodowa rozwoju edukacji w Jordanii zostały ujęte w części projektu dotyczącego budowy społeczeństwa opartego na wiedzy. W swym zamierzeniu proces ten ma umożliwić Jordanii stanie się nowoczesnym społeczeństwem, mogącym skutecznie konkurować na globalnym rynku. Jeden z głównych elementów projektu oparty jest na szerokim i zintegrowanym rozwoju programów edukacyjnych, szkoleń, ocenie potrzeb oraz metod szkoleniowych, mających na celu wyznaczenie nowych kierunków w edukacji społeczeństwa. Zaawansowana technologia oraz potrzeby rynku pracy wymagają posiadania kadry liderów, menadżerów oraz doradców zawodowych mogących zapewnić pomoc techniczną, właściwy rozwój oraz wysoką jakość programów szkolnictwa zawodowego. Inicjatywy dotyczące reform muszą być wzięte pod uwagę w kontekście istniejących programów, dotyczących szkolnictwa zawodowego w szkołach średnich Królestwa Jordanii. Działania te są i będą wdrażane w celu pomocy Ministerstwu Edukacji, innym departamentom rządowym, centralnym i lokalnym dyrektoriatom edukacyjnym, szkołom i społecznościom w procesie budowy i utrzymania społeczeństwa opartego na wiedzy i kulturze nauki, rozwoju wykształconego kapitału ludzkiego oraz zwiększeniu opcji i możliwości kształcenia zawodowego dla absolwentów szkół średnich i studentów. W celu przeprowadzenia szkoleń, wsparcia oraz pomocy technicznej dla obecnego cyklu programów szkoleniowych, Ministerstwo Edukacji występuje z propozycją zakontraktowania doświadczonych specjalistów z dziedziny rozwoju zawodowego oraz szkoleń, do pracy w zakresie zadań związanych z budową potencjału ludzkiego personelu Dyrekcji Szkolnictwa Zawodowego i Produkcji. Propozycja ta ma na celu zapewnienie większej efektywności w kierowaniu i zarządzaniu przeprowadzanym procesem reform, w kontekście stosowania nowoczesnych strategii w szkolnictwie zawodowym oraz wdrażania nowych programów oraz ugruntowania dobrych praktyk.

Data rozpoczęcia: 2007-08-01

Data zakończenia: 2007-10-31