Karta projektu

Kategoria projektu:

Strategie i programy rozwoju,Ekspertyzy i prace badawcze,

Tytuł projektu:

Końcowa ewaluacja programu przekształceń i reform sektora edukacyjnego w Zimbabwe.

Kraj:

Zimbabwe

Zleceniodawca:

Komisja Europejska

Beneficjent:

Ministerstwo Edukacji, Kultury i Sportu

Opis projektu:

Komisja Europejska rozpoczęła wspomaganie sektora edukacyjnego w Zimbabwe poprzez opracowanie programu przekształceń i reform, wdrażanego przez Ministerstwo Edukacji, Kultury i Sportu. Pomoc techniczna świadczona przez Komisję Europejską dokonywana jest również w oparciu o mikroprojekty oraz działania mające na celu rozwój wspólnot lokalnych. Głównym celem programu przekształceń i reform sektora edukacji w Zimbabwe jest przyczynienie się do zwiększenia efektywności, poprawy jakości oraz stałego rozwoju systemu szkolnictwa. Pierwotnym celem stało się zapewnienie dostępu do edukacji wśród dzieci, w szczególności dziewcząt - w ośmiu dystryktach kraju. Głównym celem ewaluacji, dokonywanej w ramach niniejszej misji jest zaopatrywanie rządu i Delegatury Komisji Europejskiej w informacje na temat: 1. Sposobu oceny działań wykonywanych w trakcie trwania projektu w oparciu o rekomendacje z poprzednich ewaluacji. Bazowanie na udokumentowanej wiedzy, związanej z poprzednimi działaniami. 2. Przygotowania oceny informacyjnej na temat programu - jego efektywności, wywieranego wpływu, zrównoważonego rozwoju oraz wykonywanych działań. 3. Przygotowania rekomendacji dotyczących przyszłych działań. Jednym z celów misji jest przygotowanie scenariusza czynności opartych na udokumentowanej wiedzy, kształcie prowadzonej polityki w sektorze, obecnych priorytetach w kraju, związane również z pandemią AIDS oraz osieroconymi i pozbawionymi opieki dziećmi, a także sposobach dialogu politycznego i istniejących wyzwaniach. Scenariusz przyszłych działań powinien również brać pod uwagę postulaty zawarte w 10 edycji programu Europejskiego Funduszu Rozwoju.

Data rozpoczęcia: 2006-11-01

Data zakończenia: 2006-11-30