Ekspertyzy i prace badawcze,
Badanie dotyczące opinii konsumentów w sektorze hotelowym zamieszczanych w internecie
Polska
Directorate General for Health and Consumers
Directorate General for Health and Consumers
Cele projektu są następujące: (1) dokonanie przeglądu rynku opinii na temat hoteli zamieszczanych w Internecie w Unii Europejskiej; (2) dokonanie przeglądu działań podejmowanych w celu zidentyfikowania fałszywych opinii oraz wprowadzającego w błąd wykorzystania takich opinii. Działania obejmują zarówno te podejmowane przez sektor hotelowy oraz firmy prowadzące strony internetowe zamieszczające tego typu recenzje (np. wewnętrzne przepisy, działania mające na celu weryfikację i uwierzytelnienie) oraz przez władze i stowarzyszenia zajmujące się ochroną konsumenta (np. wytyczne, decyzje dotyczące egzekwowania prawa); (3) analiza aktualnych praktyk dotyczących portali zajmujących się rezerwacją hoteli i zamieszczaniem recenzji; (4) zabranie opinii na temat rezultatów badania podczas warsztatu. EPRD jest bezpośrednio odpowiedzialne za wybór i sprawdzenie portali internetowych w 11 krajach UE (w Polsce, Chorwacji, Estonii, Danii, Francji, Łotwie, Litwie, Holandii, Słowacji, Szwecji i Portugalii)
Data rozpoczęcia: 2014-02-14
Data zakończenia: 2014-05-31