Strategie i programy rozwoju,Ekspertyzy i prace badawcze,
Opracowanie Zakresu Zadań i Obowiązków oraz Specyfikacji Technicznych dla komponentu projektu "Wsparcie budowy e-urzędu" realizowanego w ramach instrumentu przedakcesyjnego IPA 2010 w Serbii
Serbia
Komisja Europejska
Republika Serbii
Wdrożenie reformy administracji publicznej jest jednym z kluczowych założeń Partnerstwa Europejskiego dla Serbii oraz procesu integracji kraju z Unią Europejską. Jednym z najważniejszych narzędzi modernizacji administracji publicznej, poprawy jej wydajności i jakości świadczonych przez nią usług jest stworzenie e-urzędu, która usprawni i obniży koszty kontaktu interesariuszy z organami administracji publicznej. Ogólne cele projektu to: ocena zapotrzebowania na usługi elektroniczne w serbskiej administracji publicznej; identyfikacja możliwości administracyjnych i wymagań sprzętowych, których ma dotyczyć pomoc w ramach IPA 2010; pomoc Delegacji Unii Europejskiej w przygotowaniu dokumentów przetargowych dotyczących umów o świadczenie usług i umów o dostawy mających na celu wsparcie rozwoju e-administracji w Serbii. Szczegółowe cele projektu obejmują: - Analizę ogólnej sytuacji w zakresie wprowadzenia i wykorzystania e-administracji w Serbii oraz identyfikację priorytetowych potrzeb dotyczących możliwości instytucjonalnych i sprzętu informatycznego; - Sporządzenie na tej podstawie zakresu zadań i obowiązków w ramach kontraktu o wsparciu technicznym zgodnie z Praktycznym przewodnikiem procedur zawierania umów (PRAG); - Wsparcie Delegacji Komisji Europejskiej w przygotowaniu dwóch dokumentacji przetargowych zgodnie z PRAG; - Pomoc Delegaturze w ewaluacji ofert dostaw, w nadzorze dostaw i wstępnej ich akceptacji.
Data rozpoczęcia: 2010-03-01
Data zakończenia: 2010-08-31