Szkolenia i rozwój kadr,Strategie i programy rozwoju,
Wdrażanie nowych programów nauczania w Chorwacji
Chorwacja
Komisja Europejska
Beneficjenci pośredni: - szkoły zawodowe - partnerzy społeczni - Agencja ds. Edukacji i Szkolnictwa Zawodowego (AESZ), Ministerstwo Nauki, Edukacji i Sportu (MNEiS) Beneficjenci ostateczni - młodzież i osoby dorosłe uczestniczące w edukacji i szkoleniach zawodowych
Cele projektu są następujące: - Wsparcie procesu wdrażania nowych, wysokojakościowych programów nauczania na podstawie rezultatów/ ”kamieni milowych” programu edukacji i szkolnictwa zawodowego realizowanego w ramach CARDS/IPA oraz systemowego podejścia do rozwoju innowacyjnej kultury w szkołach zawodowych, zgodnie z potrzebami rynku pracy na poziomie lokalnym i regionalnym; - Rozwój umiejętności pracowników AESZ i szkół zawodowych w celu efektywnego przygotowania i wdrażania schematu grantowego dot. RZL w ramach programu IPA oraz innych projektów, które będą finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). W ramach komponentu 1 wypracowane zostaną nowe rozwiązania systemowe, które zapewnią jakość i trwałość testującego pilotażu i innowacji w szkołach, zgodnie z rezultatami reformy edukacji i szkolnictwa zawodowego na poziomie krajowym. Kontynuując działania podjęte w ramach programu CARDS, jak również krajowych inicjatyw, komponent ten będzie promował systemowe podejście do rozwoju pilotażowych szkół zawodowych, co jest w dużym stopniu nowym podejściem w Chorwacji. Celem komponentu 2 jest zwiększenie liczby szkół zawodowych w Chorwacji, które posiadają aktualną wiedzę i umiejętności na temat tworzenia odpowiednich, wykonalnych i trwałych projektów zgodnie ze standardami UE. Głównym rezultatem komponentu będzie wsparcie w tworzeniu projektów, które zostaną sfinansowane w ramach schematu grantowego IPA, jak również z EFS po wejściu do UE.
Data rozpoczęcia: 2010-02-01
Data zakończenia: 2012-01-31